Bilgi Bankası

"Intrusion Prevention Active For" Hatası Nedir ?

Mail istemci veya bir yazılım üzerinden mail göndermek istediğinizde “Intrusion prevention active for” şeklinde bir hata alabilirsiniz. Problemi gidermek için sunucu tarafında değil bağlantı sağlananan tarafta bir takım kontroller yapılması gerekmektedir.

421 4.7.1 hata kodu ile karşımıza çıkan Intrusion prevention hata türleri bağlantı sağladığınız IP adresin sunucu tarafından engellendiğini ifade etmektedir. IP engelleme işlemi sunucudaki IDS güvenlik sistemleri üzerinden otomatik gerçekleşmektedir. Bu nedenle alan adı bazında işlem yapılabilmesi mümkün olmamaktadır. IP engelleme işlemi kalıcı olmayıp yaklaşık 30 dakika sonrasında kendiliğinden ortadan kalkan bir durumdur.  Ancak engellenme nedeninin halen devam etmesi sürecin yeniden başlamasına neden olacaktır. Bu nedenle almış olduğunu hatayı detaylıca incelemeli ve bu doğrultuda localinizde düzenleme yapmanız gerekmektedir.

En sık karşılaşılan hata türleri "D" ve "L"dir. Diğer hata nedenlerini inceleyerek gerekli düzenlemeyi gerçekleştirebilirsiniz.

D Hatası ; 

"Intrusion prevention active for" ile başlayan hatanın sonunda [IP ADRESİNİZ] [D] olarak bilgi verir.  Mail alışverişi yaptığınız cihazınızın internete çıkış yaptığı IP adresinizin blacklistte girmesi sebebiyle IP adresinizin bloklandığını ifade eder. 


L Hatası ;

"Intrusion prevention active for" ile başlayan hatanın sonunda [IP ADRESİNİZ] [L] olarak bilgi verir. Aynı IP adresi üzerinden çok sayıda hatalı kullanıcı adı ve şifreyle bağlantı isteği geldiğini ifade eder. Aynı internet bağlantısını kullanan tüm cihazlarda kurulu e-posta hesaplarını kontrol etmeniz gerekir. Kısa aralıklara çok fazla bağlantı isteğinin sunucuya gelmesi de [L] hatasının alınmasına neden olmaktadır. Otomatik e-posta gönderen bir sistem (tarama, fatura gönderme vb)  bu hataya sebebiyet verebilir. Otomatik e-posta gönderen sistemlerinizde sunucuya olan connectionlar arasında 15-20 saniye boşluk verilmesi hata alınmasının önüne geçebilir. Sistemleriniz üzerinde bu yönde ayar yapmanız önerilir.

Ek olarak yapmış olduğunuz mail gönderimlerinizde SMTP kimlik doğrulama seçeneğinin kapalı durumda olması halinde de belli bir sayıda ki gönderim sonrasında hata alabilirsiniz. Gönderimlerde SMTP kimlik doğrulama işlevinin de açık durumda olduğuna emin olunuz.

 

I Hatası

"Intrusion prevention active for" ile başlayan hatanın sonunda [IP ADRESİNİZ] [I] olarak bilgi verir. Bu hatanın sebebi ise sunucuya kısa süre içerisinde çok fazla gönder / al istediğinin gitmesidir. Aynı networkte çok fazla kişinin sıksık otomatik gönder / al yapması buna sebep olabilmektedir. Mümkün olduğunca gönder / al süresi uzatılmalıdır. 

Intrusion Prevention - IceWarp

Reason Codes

C

Tarpitting invoked via Content Filters

I

IP blocked for exceeding connections in one minute

M

IP blocked for delivering oversized message

R

IP blocked for exceeding RSET command count

D

IP blocked for being listed on DNSBL

A

The account that this message was sent to was a "tarpit" account so the sending IP is tarpitted

P

IP block for exceeding unknown User delivery count

Y

IP blocked for Relaying

S

IP blocked for exceeding Spam score in a message

U

Ip blocked Manually via Console

L

IP blocked for too many failed login attempts

 https://destek.doruk.net.tr adresinden kayıt açarak 7/24 destek ekibimize probleminizi iletebilirsiniz. Detaylı log incelemeleri sonrası sizlere daha detaylı bilgi aktarımı sağlanacaktır.

  • 187 Bu dökümanı faydalı bulan kullanıcılar:
Bu cevap yeterince yardımcı oldu mu?