MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ (HİZMET KULLANIM)
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ( “Sözleşme”, DorukNet’in sunmuş olduğu hizmetlerinin satış ve kullanım şartlarını düzenlemek için hazırlanmıştır. Müşteri ve DorukNet, aşağıda belirtilen şartlar üzerinde tam bir anlaşmaya varmışlardır. MÜŞTERİ, DORUKNET’e ait www.doruk.net.tr internet adresi (“İnternet Sitesi”) üzerinden satın aldığı hizmetlere ait işbu Sözleşmeyi elektronik ortamda onaylayarak, bu sözleşmede belirtilen şart ve koşullar ile birlikte DORUKNET’in İnternet Sitesi’nde yayınlanan hizmet, gizlilik politikaları ile birlikte servis kullanım şartları vb. bilgilendirmelerin tümüne uymayı kabul etmiş sayılır.
1. TARAFLAR
Doruk Bilişim Teknolojileri Limited Şirketi: Sözleşmenin bundan sonraki bölümünde kısaca “DorukNet” olarak anılacaktır.
Adres: Dikilitaş Mah. Eren Sok. No:26/1, 34349 Beşiktaş/İstanbul
Vergi Dairesi: Mecidiyeköy Vergi Dairesi Müdürlüğü
Vergi Sicil No: 310 040 0976
Müşteri: İşbu Sözleşme’ye konu hizmeti, DORUKNET’e ait İnternet Sitesi üzerinden satın alan ve işbu sözleşmeyi, DORUKNET'in elektronik ortamda onaylayan gerçek veya tüzel kişidir.
2. KONU
DorukNet , Tr uzantılı Alan Adı, Alan Adı, E-posta ve Web Hosting hizmetleri vermektedir. İşbu Sözleşme Müşteri tarafından aşağıda belirtilen hizmetler; müşterinin elektronik ortamda kullandığı tercihi doğrultusunda, DorukNet tarafından sağlanmasına ilişkin tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenlemektedir.
Hizmet Türü | c |
TR Uzantılı Alan Adı | ... (en fazla 5 yıl) |
3. SÖZLEŞMENİN YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ SÜRESİ VE YENİLEME
İşbu Sözleşme, MÜŞTERİ’nin DORUKNET’e ait İnternet Sitesi üzerinden elektronik ortamda satın alması ve hizmet bedelini ödemesi ile yürürlüğe girer.
İşbu Sözleşme, Müşteri tarafından herhangi bir hizmet alınmaya devam edildiği sürece yürürlüktedir.
Müşteri tarafından, birden fazla hizmet alınması ve hizmet sürelerinin farklı olması halinde (Tr uzantılı Alan adı hariç), taraflardan biri tarafından sözleşme ilgili hizmete ilişin sona erdirilmediği takdirde ilgili hizmet süresi , hizmet sonundan itibaren ilgili hizmet için süresi kadar uzar. TR uzantılı Alan adı işbu sözleşme hükümleri uyarınca yenilenebilir.
4. MÜŞTERİ’NİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
4.1 MÜŞTERİ, DORUKNET’e ait internet sitesinde sözleşme konusu hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekline ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda işbu Sözleşmeyi onayladığını kabul, beyan ve taahhüt eder. MÜŞTERİ, DORUKNET’e ait www.doruk.net.tr internet adresi (“İnternet Sitesi”) üzerinden satın aldığı ilgili HOSTING HİZMETLERİNE ait işbu Sözleşmeyi elektronik ortamda onaylayıp kullanarak, bu sözleşmede belirtilen şart ve koşullar ile birlikte DORUKNET’in İnternet Sitesinde yayınlanan hizmet, gizlilik politikaları ile birlikte servis kullanım şartları vb. bilgilendirmelerin tümüne uymayı kabul etmiş sayılır.
4.2 Müşteri, DORUKNET’e ait İnternet Sitesine üye olurken ve elektronik ortamda siparişi verirken vermiş olduğu her türlü bilginin ve işbu Sözleşmede yer alan bilgilerinin doğruluğunu beyan ve taahhüt eder. Müşteri bildirmiş olduğu bilgilerin yanlış, eksik veya güncel olmamasından dolayı meydana gelecek aksaklık ve zararlardan dolayı DorukNet’in sorumlu olmayacağını kabul eder.
4.3 Müşteri’nin DORUKNET’e ait İnternet Sitesine üye olurken ve elektronik ortamda siparişi verirken vermiş olduğu e-posta adresi ve telefon numarası bilgisi, DorukNet’e hizmet ile ilgili bilgi ve değişiklik talebinde bulunmaya yetkili kişinin bilgileri olarak kabul edilecektir. Müşteri tarafından gelecek talepler, bildirilmiş olan yetkili kişi aracılığı ile iletilmemiş ise işleme alınmayacaktır. İrtibat bilgilerinde oluşacak değişiklikler DorukNet’e derhal bildirilecektir. Aksi takdirde DorukNet sorumluluk kabul etmeyecektir.
4.4 Müşteri işbu Sözleşme kapsamında DorukNet tarafından sağlanan hizmetlerin kullanım hakkının kendisine ait olduğunu ve hizmetin kullanımından doğacak üçüncü şahıs ve kurumlar tarafından yapılacak tüm taleplerin muhatabının kendisi olacağını ve bu nedenle DorukNet’i sorumlu tutmayacağını kabul ve taahhüt eder.
4.5 Müşteri, kullandığı, gönderdiği, yayınladığı tüm bilgi ve beyanların yasal sorumluluğunun kendisine ait olduğunu, DorukNet’in bu kapsamda herhangi bir sorumluluğunun bulunmadığını ve yürürlükte bulunan yasalara aykırılığından doğabilecek tüm hukuki ve cezai sorumluluğun kendisine ait olduğunu kabul ve taahhüt eder. Müşteri kullanmakta olduğu hizmet dahilinde Türk Ceza Kanunu, Türk Ticaret Kanunu, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, Sınai Mülkiyet Kanunu ile ilgili mevzuat hükümlerini ihlal etmemeyi, aksi halde her türlü sorumluluğun kendisine ait olduğunu işbu Sözleşme ile kabul ve taahhüt eder.
4.6 Müşteri’nin kendisine sağlanan hizmet üzerinden SPAM gönderimi, Virüs vb. zarar vericilerin dağıtımı ile ilgili aktiviteler gerçekleştirmesi, diğer bilgisayar veya ağlara yasadışı yollarla veya yetkisiz erişimi, üçüncü şahıs ve/veya kurumlara karşı saldırgan ve tehditkar davranışlar içerecek şekilde kullanımı kesinlikle yasaktır. Bu gibi hallerin tespiti durumunda Müşteri’nin de menfaatlerini korumak amacıyla DorukNet Müşteri’yi bilgilendirerek hizmeti geçici olarak durdurma ve/veya Sözleşmeyi fesih hakkına sahiptir. Müşteri bu sebeple oluşacak DorukNet’in uğrayacağı tüm zararları karşılamakla yükümlü olduğunu kabul ve taahhüt etmektedir.
4.7 Müşteri’ye Alan Adı hizmeti sağlanması durumunda, Müşteri tarafından talep edilen Alan Adı tahsis işlemlerinde, DorukNet Müşteri tarafından bildirilmiş olan alan adları ile ilgili işlemleri ilgili kayıt kurumları üzerinden gerçekleştirebilir. DorukNet, yurt içi ‘‘.tr’’ uzantılı Alan Adları ile ilgili olarak ‘‘TRABİS’’ üzerinden gerekli işlemleri başlatır. Alan Adı tahsisi için gerekli olan ve ‘‘TRABİS’’ tarafından belirtilen belgelerin DorukNet’e eksiksiz olarak iletilmesi gerekmektedir. ‘‘TRABİS’’ kaynaklı gecikme nedeniyle hizmetin devreye girişinde yaşanabilecek gecikmelerden DorukNet sorumlu tutulamaz.
4.8 Müşteri, erişim sorunları veya hizmetle ilgili sorular için aşağıda numarası bulunan DorukNet destek hattına ulaşabilir veya 7/24 müşteri panelinde bulunan 'Destek' sayfasından kayıt oluşturabilir.
Müşteri Hizmetleri Telefon Numarası: 0 850 277 07 24
Müşteri Hizmetleri Destek Kayıt Adresi: https://doruk.net.tr/submitticket.php
4.9 Müşteri verdiği bilgilerin yanlış, sahte, gerçeğe aykırı, hatalı yahut güncellenmemiş olduğunun DorukNet tarafından, 3. Kişilerin şikayeti ile yahut savcılık makamları ve mahkeme kanalı ile ortaya çıkması - çıkarılması yahut herhangi bir şekilde DorukNet tarafından tespit edilmesi halinde, Müşteri DorukNet’in uğradığı - uğraması muhtemel her türlü zararını ayrıca bir ihtara ve ihbara gerek olmaksızın ilk talepte tazmin etmekle yükümlüdür. DorukNet’in işbu zarar sebebiyle üçüncü kişilere bir bedel ödemek durumunda kalması halinde işbu bedeli Müşteri’ye rücu hakkı saklıdır.
4.10 Müşteri;
- a)DorukNet’e tam ve doğru bilgiler vereceğini, bu bilgilerde meydana gelebilecek değişiklikleri derhal DorukNet’e bildireceğini,
- b)Üçüncü kişilerin haklarını ihlal etmeyeceğini,
- c)İnternet Alan Adını hukuka aykırı bir şekilde kullanmayacağını,
- d)İnternet alan adına ilişkin bir alternatif uyuşmazlık çözüm sürecinin başlaması durumunda buna katılacağını, DorukNet’e bildirmiş olduğu ad, soyad ve elektronik posta bilgilerinin uyuşmazlık çözüm süreci kapsamında ilgili Uyuşmazlık Çözüm Hizmet Sağlayıcı veya şikayetçi ile paylaşılacağını,
- e)Kayıt Kuruluşları arası zorunlu transfer hallerinde bilgilendirilmesini müteakip gereken işlemleri yapacağını,
- f)Yönetmelikte ve ilgili mevzuatta geçen iptal hallerinde İnternet Alan Adı’nın iptal edileceğini,
- g)İptal veya feragat durumunda bu işlemlerin Müşteri lehine bir hak doğurmayacağını,
- h)Başvuru esnasında bildirdiği e-posta adresine yapılan bildirimlerin kendisine yapıldığını,
- i)Türkiye Cumhuriyeti mevzuatına uyacağını,
kabul, beyan ve taahhüt eder.
5. CAYMA HAKKI OLMAMASI
Mesafeli Sözleşmeler’e Dair Yönetmelik ‘in 15’ci maddesinin (ğ) bendi uyarınca elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmelerde ve aynı maddenin (h) bendi uyarınca cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde Tüketici cayma hakkını kullanamaz. Bu çerçevede Müşteri’nin işbu Sözleşme’den ve hizmetlerden cayma hakkı yoktur.
6. DORUKNET’İN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
6.1 DorukNet, Müşteri’nin işbu Sözleşmeyi elektronik ortamda onaylaması üzerine Müşteri’nin başvuru esnasında bildirdiği servisleri kendi sisteminde kurulumunu gerçekleştirir, Sözleşme konusu hizmet bedelinin elektronik ortamda kredi kartı veya banka havalesi ile peşin tahsilatını takiben, müşterinin servislerini kullanıma açar.
6.2 DorukNet, hizmet sağladığı sunucular üzerinde yasal yükümlülükleri çerçevesinde gereken kayıt dosyalarını tutmaktadır. Müşterilerin tutmakla yükümlü olduğu kayıtlardan DorukNet sorumlu tutulamaz.
6.3 DorukNet, servislerinin sürekliliğinin sağlanabilmesi ve kamu yararının korunması amacıyla hizmetlerin kullanımı ile ilgili sınırlayıcı, düzenleyici veya önleyici tedbirler alma yoluna başvurabilir. Bu doğrultuda Müşterinin sözleşme kapsamında almış olduğu hizmetin aşırı yoğun trafik yaratması ya da aşırı kaynak kullanımı nedeniyle sunucu sürekliliğinin sağlanması ve diğer müşterilerin olumsuz etkilenmemesi için DorukNet Müşteriyi, MÜŞTERİ’nin elektronik ortamda paylaştığı e-posta adresi ve/veya telefon numarası üzerinden sms vasıtası ile bilgilendirerek kısa süreli veya süresiz hizmet durdurma hakkını saklı tutar.
6.4 DorukNet, servislerinin sürekliliğinin sağlanabilmesi ve kamu yararının korunması amacıyla hizmetlerin kullanımı ile ilgili sınırlayıcı, düzenleyici veya önleyici tedbirler alma yoluna başvurabilir. Bu doğrultuda Müşterinin sözleşme kapsamında almış olduğu hizmetin aşırı yoğun trafik yaratması ya da aşırı kaynak kullanımı nedeniyle sunucu sürekliliğinin sağlanması ve diğer müşterilerin olumsuz etkilenmemesi için DorukNet Müşteriyi, MÜŞTERİ’nin elektronik ortamda paylaştığı e-posta adresi ve/veya telefon numarası üzerinden sms vasıtası ile bilgilendirerek kısa süreli veya süresiz hizmet durdurma hakkını saklı tutar.
6.5 DorukNet, hizmeti kapsamında Müşteri’ye bir alan ve bu alan ile ilgili gerekli erişim platformunu sağlar. Müşteriye sağlanan alanda bulunan tüm verilerin teknik sorumluluğu da Müşteri’ye aittir. DorukNet Müşteri verilerine, sayfa kodlarına kesinlikle müdahalede bulunmaz. Bu nedenle verilerde meydana gelebilecek herhangi bir bozulma veya kayıptan DorukNet sorumlu tutulamaz. 6.6 DorukNet, hizmeti kapsamında Müşteri’ye bir alan ve bu alan ile ilgili gerekli erişim platformunu sağlar. Müşteriye sağlanan alanda bulunan tüm verilerin teknik sorumluluğu da Müşteri’ye aittir. DorukNet Müşteri verilerine, sayfa kodlarına kesinlikle müdahalede bulunmaz. Bu nedenle verilerde meydana gelebilecek herhangi bir bozulma veya kayıptan DorukNet sorumlu tutulamaz.
6.6 DorukNet yasaların zorunlu tuttuğu sürelerde sunucu verilerini saklamaktadır. Ancak bu konuda yaşanabilecek sorunlardan dolayı Müşterinin uğrayabileceği veri kayıplarından sorumlu tutulamaz. Müşteri kendi verilerinin yedeğini almakla yükümlüdür.
6.7 DorukNet, yenileme dönemi gelmeden önce, Müşteri’nin elektronik ortamda paylaştığı e-posta adresine 3 ay önceden bilgilendirme e-postası gönderecektir. E-postada belirtilen süre dahilinde Müşteri’nin herhangi bir işlem yapmaması durumunda, sistemde kayıtlı kredi kartı varsa yenileme, ilgili dönemde otomatik yapılır. Müşteri’nin geçerli bir kredi kartı olmaması, sistemde kayıt olan kredi kartından çekim yapılamaması durumunda veya Müşteri ödemeyi, DorukNet banka hesap bilgilerine göndermemişse, DorukNet Alan Adı yenileme ücretini ilgili kuruma ödemeyecektir. Alan Adının yenilenmemesi nedeniyle yaşanacak hizmet kesintilerinden ve/veya meydana gelebilecek zararlardan DorukNet sorumlu tutulamaz.
6.8 DorukNet’in Müşteriye sunacağı hizmetler DorukNet’in sahip olduğu sunuculardaki teknik ve donanımsal özellikler ile sınırlıdır. DorukNet sunmakta olduğu hizmetlerin sürekliliğinin sağlanması için gerekli çabayı sarf edecektir.
6.9 DorukNet tahsisine aracılık ettiği İnternet alan adına ilişkin bilgi ve belgeler ile bunun için bünyesinde yürütülen tüm iş ve işlemlerin kayıtlarını (log) günlük olarak 5070 sayılı Elektronik İmza Kanununa uygun zaman damgası ile korumak suretiyle faaliyeti boyunca saklar. DorukNet, internet alan adının kullanımının herhangi bir nedenle sona ermesinden sonra en az on yıl süre ile bu bilgi ve belgelerin saklanmasını sağlar..
6.10 DorukNet servislerin Müşteri’nin ihtiyaçlarını tam olarak karşılayacağını, kesintisizliğini, hatasızlığını ve güvenilirlik seviyesini garanti etmez. Müşterinin bu sözleşme kapsamında sağlanan herhangi bir servisin kullanımından ve/veya kullanılmamasından dolayı oluşabilecek bir direkt ve/veya dolaylı zararlarında DorukNet’in sorumluluğu, en fazla sağlanan servislerin toplam bedeli kadar olabilir.
6.11 Müşteri tarafından elektronik ortamda verilen bilgilerin yanlış, sahte, gerçeğe aykırı, hatalı yahut güncellenmemiş olduğunun DorukNet tarafından, 3. Kişilerin şikayeti ile yahut savcılık makamları ve mahkeme kanalı ile ortaya çıkması - çıkarılması yahut herhangi bir şekilde DorukNet tarafından tespit edilmesi halinde, Müşteri DorukNet’in uğradığı - uğraması muhtemel her türlü zararını ayrıca bir ihtara ve ihbara gerek olmaksızın ilk talepte tazmin etmekle yükümlüdür. DorukNet’in işbu zarar sebebiyle üçüncü kişilere bir bedel ödemek durumunda kalması halinde işbu bedeli Müşteri’ye rücu hakkı saklıdır.
7. HİZMET BEDELLERİ
7.1 Müşterinin başvurusunda seçtiği alternatif kullanımlardan biri sonucu belirlenen hizmet bedelleri Müşteri’nin fiilen hizmet almaya başlamasının akabinde işlemeye başlar.
7.2 Müşteri’ye sunulan hizmetler ve bu hizmetler karşılığı olarak Müşteri’nin DorukNet’e ödeyeceği ücretler Müşteri’ye Sözleşme anında DorukNet’e ait İnternet Sitesi üzerinden sunulan teklif doğrultusunda aşağıda belirtilmiştir.
Hizmet Türü | Hizmet Süresi | Hizmet Bedeli |
TR Uzantılı Alan Adı | ... |
7.3 Müşteri DorukNet’ten almış olduğu her türlü hizmetin ödemesini, DorukNet’in hizmetinin başlangıcında kendisine internet üzerinden sunmuş olduğu kontrol paneli üzerinden yapacağını, bundan farklı şekilde yapılan hizmet ödemelerinden (Havale/EFT) dolaylı yaşanan aksaklıklardan DorukNet’in sorumlu olmadığını peşinen kabul eder. Müşteri, Sözleşme’nin yürürlükte kaldığı süre boyunca, DorukNet’e tahsilat için bildirdiği kredi kartı ve banka kartı ile sair her türlü ödeme aracına ilişkin bilgilerinin güncelliğinden sorumludur.
7.4 Müşteri, DorukNet hosting hizmetleri ile ilgili kullanım ücretleri ve ilgili vergilerini (kullanılan hizmet içeriğine bağlı olarak), işbu Sözleşmeye konu hizmet bedelinin ödendiği usulde ödemeyi kabul eder. Ücretler, her hizmet dönemi başında peşin olarak tahsil edilecek ve buna mütakip hizmet faturası düzenlenerek Gelir İdaresi Başkanlığı’nın yayınlamış olduğu mevzuatlar gereği DorukNet’in geçmekle yükümlü olduğu e-arşiv ve e-fatura sistemlerindeki ilgili kurallara ve mükellefin vergi kanunundaki durumuna göre; e-fatura olarak e-fatura sistemine, e-arşiv faturası olarak kayıtlı e-posta adresine veya Müşteri’nin tercihine bağlı olarak bildirmiş olduğu ikamet adresine e-arşiv faturası basılı olarak posta yoluyla gönderilecektir.
7.5 DorukNet yenilemelerde her türlü ücretlendirme ile ilgili düzenleme yapma hakkını saklı tutar. Hizmet ücretlerinde gelecekte meydana gelebilecek değişiklikler, DorukNet İnternet sitesi yolu ile Müşteri bilgilendirilecektir. Müşteri’nin DorukNet hizmetlerinin kullanmaya devam etmesi, yürürlükteki sözleşme şartlarını ve geçerli ücret tarifesi üzerinden ödeme yapmayı kabul ettiğini belirtir.
7.6 Müşteri’nin DorukNet’ten alacağı her türlü hizmet (alan adı dahil) alımında veya hizmet dönemi yenilemesinde, ödeme önceden peşin olarak tahsil edilecek ve sonrasında fatura düzenlenecektir.
7.7 Müşteri, hizmet alımı sırasında, sisteme girdiği kredi kartından, yenileme döneminde, yenileme yapıldıysa, hizmet bedelinin otomatik olarak çekileceğini ve para iadesinin yapılmayacağını, DorukNet sisteminde kayıtlı kredi kartından tahsilat yapılamamasından veya kredi kartının otomatik ödemeye kapatılmasından dolayı yaşanacak problemlerden ve/veya gecikmelerden DorukNet’in sorumlu tutulamayacağını kabul eder.
7.8 Müşteri, ödemesinin Banka Havalesi veya EFT ile yapması durumunda, banka dekontunun üzerine kendisine iletilen “sipariş numarası’nı (ID) veya “alan adını” belirterek, dekontu DorukNet’e e-posta yolu ile ulaştırmak ve ulaştığına dair yazılı teyidi almakla yükümlüdür. Müşteri’nin zamanında ödeme yapmaması, banka dekontunun DorukNet’e ulaşmaması ya da eksik bilgilerle ulaşması, okunaksız olması vb. durumlarda alan adı ve hosting hizmetlerinin yenilemelerinin yapılmayacağını, sağlanan tüm hizmetlerden yaşanabilecek kesintilerden/gecikmelerden, DorukNet’in sorumlu olmadığını ve DorukNet’ten hiçbir zarar tazmini bulunmayacağını peşinen kabul eder.
8. SÖZLEŞMENİN SONA ERMESİ
8.1 Müşteri 3. Madde uyarınca yenileme yapmak istememesi DorukNet’e yapacağı yazılı başvuru (yetkili e-posta adresinden eposta göndererek veya kontrol panelinden kayıt açarak) ile sonlandırabilir. Her halükarda müşteri panelinde kredi kartı bilgilerini silmesi gerekmektedir.
8.2.1 TR uzantılı Alan Adı tahsisi hariç; hizmetler:Müşteri’den aksi bir talep gelmediği müddetçe; işbu Sözleşmenin 3. Maddesi uyarınca otomatik olarak yenilenerek hizmet faturası Müşteri’ye gönderilecektir. Eğer Müşteri’nin hesaplarında kayıtlı bir kredi kartı yahut harici bir ödeme metodu mevcut değil ise yahut kayıtlı ödeme metodunun bakiyesi o an için yeterli olmaz ya da Müşteri herhangi bir vasıta ile ödeme yapmaz ise (kısaca otomatik yenileme gerçekleştirilemez ise) yenileme tarihini takip eden. 7. Günün sonunda hizmetler DorukNet tarafından askıya alınır. Yenileme tarihini takip eden 30. Günün sonuna gelindiğinde Müşteri’nin halen bir ödeme yapmamış ve hizmetlerini yenilememiş olması halinde ise DorukNet sistemleri üzerinde yer alan tüm Müşteri verileri kalıcı olarak silinir ve hizmet sona erer. Bu halde Müşteri herhangi bir ad ve hesap altında başta veri kaybı iddiası olmak üzere DorukNet’e hiçbir sorumluluk yükleyemeyecek olduğunu kabul ve beyan eder. DorukNet’in yenileme döneminde yenilenmeyen fakat yenileme dönemini takip eden 30. Günün sonuna dek yapılacak olan ödemelerde kur farkı ve/veya vade farkı talep etme hakkı ile hizmet bedellerinde değişiklik yapma hakkı ve hizmet vermeyi tamamı ile reddetme hakkı saklıdır.
8.8.2 Sözleşmenin sonlanma talebine istinaden DorukNet müşteri’nin içinde bulunduğu kullanım dönemi takip eden dönem için yenileme işlemi yapmayacaktır. Ancak bu durumda Müşteri DorukNet’ten hizmet almayacağı servis dönemi için ücret iadesi talebinde bulunamaz. Sözleşme’nin sona erdiği tarihte, Müşteri’nin DorukNet’e olan borçları, sonlanma tarihinde kredi kartı hesabından veya Müşteri’nin yapacağı banka havalesi ile tahsil edilecektir. Sözleşmenin Müşteri tarafından sonlandırılması durumunda, Müşteri’ye ait DorukNet nezdinde bulundurulan bütün kayıtlar silinecektir.
8.3 TR uzantılı Alan adı tahsisi : DorukNet, TR uzantılı alan adının tahsis süresinin bitmesine asgari üç ay kala alan adı sahibini elektronik posta yoluyla bilgilendirir ve alan adı sahibinden yenileme işlemini gerçekleştirmesini talep eder. Tahsis süresinin sonuna kadar yenileme işlemi tamamlanmayan alan adının kullanımı iki ay süre ile durdurulur. Bu süre içinde Müşteri’nin başvurusu üzerine alan adı tahsis işlemi yenilenir. Aksi halde alan adı yeniden tahsise açılır.
8.4 Müşteri’nin işbu Sözleşmeden doğacak borç ve Sözleşmenin tümüne ilişkin taahhütlerinden herhangi birini zamanında yerine getirmemesi veya eksik yerine getirmesi, yükümlülüklerine uymaması nedeniyle DorukNet tarafından Müşteri’ye yazılı bildirimde bulunmak suretiyle sunulan hizmetler durdurulabilir, Sözleşme feshedilebilir. 8.5 Taraflardan herhangi biri diğerinin iflas davasına muhatap olması, iflas etmesi, tasfiyeye girmesi, ticari faaliyetlerinin durması halinde, sözleşmeyi derhal feshedebilir.
8.5 Taraflardan herhangi biri diğerinin iflas davasına muhatap olması, iflas etmesi, tasfiyeye girmesi, ticari faaliyetlerinin durması halinde, sözleşmeyi derhal feshedebilir.
8.6 Sözleşmenin herhangi bir nedenle feshi halinde DorukNet’in işbu Sözleşme uyarınca feshin hüküm ve sonuçlarının doğduğu tarihe kadarki alacaklarını talep hakkı saklıdır. DorukNet’in feshin hüküm ve sonuçlarının doğduğu tarihe kadar olan alacakları için Müşteri’ye fatura göndermesi, fesih işlemlerinin yapılmasını durdurmaz ve Sözleşmenin feshi Müşterinin yapılmamış ödemeleri ile ilgili yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz.
8.7 DorukNet, Müşteri’ye 5 iş günü önceden yazılı bildirim yaparak, bu sözleşmeyi sebep göstermeden sonlandırabilir. Bu durumda, Müşteri’nin DorukNet’e ödemesini önceden gerçekleştirdiği, ancak kullanımı gerçekleşmeyen servislerle ilgili ücretler, Müşteri’ye iade edilir.
8.8 Müşteri’nin sözleşmeden veya DorukNet Servis Kullanım şartlarında belirtilen maddeleri ihlal etmesi, hizmet bedellerinin ödemesinin yapılmaması durumunda DorukNet, müşteri’ye sağlanan servisleri ve sözleşmeyi önceden haber vermeden sonlandırma hakkına sahiptir. Müşteri’nin önceden ödediği ücretlerin iadesi gerçekleştirilemez.
8.9 Müşteri’nin tüketici olması durumunda; tüketici müşteri hizmette DorukNet’in kusurundan kaynaklanan herhangi bir ayıp ortaya çıkması durumunda; ayıbın ortaya çıkmasından itibaren en geç 5 gün içerisinde hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini kullanmakta serbesttir.
8.10 Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin DorukNet için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde Tüketici Müşteri bu hakları kullanamaz.
9. DORUKNET KAYITLARININ GEÇERLİLİĞİ
Aksi belirtilen durumlar hariç, Müşteri’nin yapacağı tüm işlemler ile ilgili olarak, DorukNet ticari defterleri ve şirket kayıtları geçerli sayılacaktır.
10. ALAN ADININ TRANSFERİ
Müşteri talep ederse, mevzuata uygun şekilde başka kayıt kuruluşuna internet alan adı transfer edilir. Transfer kodunu müşteri kendi panelinden temin eder.
11. SERVİS KULLANIM ŞARTLARININ KABULÜ
Müşteri, bu sözleşmeyi onaylayarak yürürlükteki “DorukNet servis kullanım şartlarını kabul etmiştir.” DorukNet servis kullanım şartlarının güncel ve geçerli hali, DorukNet’in https://www.doruk.net.tr adresine sahip web sitesinde yayınlanmaktadır. Söz konusu servis kullanım şartları aynı zamanda işbu Sözleşmenin de ayrılmaz bir parçasıdır.
12. SÖZLEŞMENİN GEÇERLİLİĞİ
Müşterinin başvurusu esnasında onayladığı bu sözleşmede zaman içerisinde gerçekleşecek değişiklikler, DorukNet’in www.doruk.net.tr adresine sahip web sitesinde yayınlanarak veya e-posta yolu ile Müşteri’ye bildirilecektir. Müşteri, DorukNet servislerini kullanmaya devam ederek, yürürlükteki sözleşme şartlarını kabul etmiş sayılacaktır.
13. MÜCBİR SEBEP
Mücbir sebepler, Sözleşmenin yapıldığı sırada mevcut olmayıp sonradan gerçekleşen, taraflarca öngörülmeyen ve tarafların kontrolü dışında gelişen ve yükümlülüklerini yerine getirmelerini engelleyecek nedenler ile genel grev, lokavt, savaş, terör, deprem, sel, doğal afetler, yangın ve benzeri hallerdir. Aşağıda belirtilen durumlar ve mücbir sebepler kapsamında verilen hizmette oluşacak aksamalarda DorukNet sorumlu olmayacaktır. Bu durumların devamı müddetince taraflardan hiçbiri diğer tarafın edimini yerine getirmemesinden dolayı herhangi bir tazminat veya hak talebinde bulunamaz.
- DorukNet’in Müşteriye bildirerek gerçekleştireceği kurulum, bakım, destek ve düzenleme çalışmaları,
- Müşterinin kasıt ve ihmalinden kaynaklanan arızalardan dolayı oluşacak kayıp ve zararlar,
- DorukNet’ten kaynaklanmayan, Türk Telekom ve/veya üçüncü şahıslardan kaynaklanan arıza, gecikme vb sorunlar,
- Hizmete ilişkin kullanılacak platformlar üzerinden gelebilecek saldırılar ve bunların sonuçları,
- Müşteri sorumluluğunda olan cihazlar ve kablolamadan kaynaklanan arızalar,
- Cihazlar üzerinde DorukNet’in bilgi ve onayı dışında, Müşteri veya üçüncü kişiler tarafından yapılan konfigürasyon değişikliğinden kaynaklanan sorunlar.
Mücbir sebeplerin sona ermesinden sonra Sözleşmenin uygulanmasına devam edilecektir. Ancak mücbir sebepler 30 (otuz) günü aşan bir sürede son bulmamışsa, Müşteri Sözleşmeyi tüm borçlarını ödemek kaydı ile feshedebilir.
14. GİZLİLİK
Taraflar işbu Sözleşmenin ifası kapsamında birbirleri hakkında öğrenecekleri her türlü gizli bilgiyi yasal bir zorunluluk olmadıkça üçüncü kişilere açıklamamayı ve istihdam ettikleri yardımcı kişilerinin de bu hususa uymalarının sağlanması için ellerinden gelen önlemleri almayı ve gerek Sözleşme yürürlükte bulunduğu sürece ve gerek sona erdikten sonra en az 5 (beş) yıl birbirleri ve birbirlerinin sorumlu şahısları aleyhinde herhangi bir beyanda bulunmamayı kabul ve taahhüt etmişlerdir. Taraflardan hiçbiri diğer tarafın önceden yazılı onayı olmaksızın, herhangi bir tanıtım veya yayımda diğer tarafın ticari markalarını, ünvanlarını kullanamaz.
15. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu sözleşmenin uygulanmasından doğacak uyuşmazlıklarda,
Müşterinin Tüketici olması halinde;
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca her yıl Aralık ayında ilan edilen parasal sınırlar dahilinde Müşteri’nin hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Müşterinin Tacir olması halinde;
İstanbul Çağlayan Mahkemeleri ve icra müdürlüğü yetkilidir.
16. DİĞER HÜKÜMLER
16.1 Vergi:. KDV, ÖTV ve ÖİV oranlarında yasal düzenlemelere bağlı olarak meydana gelebilecek değişiklikler ve yeni çıkabilecek olası vergi oranları Müşteri’ye yansıtılacaktır.
16.2 Tebligat: Tebligat: MÜŞTERİ’nin elektronik ortamda paylaştığı adres bilgisi ile DORUKNET’in işbu Sözleşme’nin başlangıç kısmında yer verilen adresi yasal tebligat adresleri olup, meydana gelen adres değişiklikleri karşı tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe mevcut adrese yapılan tebligat geçerli sayılacaktır.
İş bu sözleşme 16 madde içermekte olup MÜŞTERİ’nin elektronik ortamda onay vermesi ile ……. Tarihinde yürürlüğe girmiştir.